
Oprogramowanie z gwarancją?
11 maja 2009, 08:33Komisja Europejska zaproponowała nowe przepisy dotyczące ochrony konsumentów. Rozszerzają one ochronę również na oprogramowanie. Ich przyjęcie będzie oznaczało, że licencja powinna gwarantować konsumentowi te same podstawowe prawa jakie ma, gdy kupuje inne towary: prawo do posiadania towaru, który dobrze działa.

Antywirus Microsoftu równa w górę
31 marca 2017, 11:03Microsoft Security Essentials (MSE) pozytywnie zaskoczył podczas ostatnich testów skanerów antywirusowych. Okazało się, że jego najnowsza edycja sprawuje się lepiej niż wiele znanych płatnych programów zabezpieczających.

Lobbing i dotacje. Jak przemysł mięsny i mleczny bronią się przed konkurencją
21 sierpnia 2023, 10:36Mięso czy mleko nie są produktami wolnego rynku. Analizy wykazały, że dotacje do tych produktów są od 800 do 1200 razy wyższe niż dla ich alternatyw, a co najmniej 50% przychodów europejskich hodowców bydła to dotacje z budżetu. Aktywny lobbing przemysłu mięsnego i mleczarskiego powoduje, że produktom alternatywnym trudno jest się przebić, również przez forsowane rozwiązania prawne. Takie wnioski wnioski płyną z przeprowadzonej przez naukowców z Uniwersytetu Stanforda analizy polityki rolnej USA i Unii Europejskiej w latach 2014–2020.

Programowe ulepszanie żywności
28 października 2010, 15:43Obecność komputerów w każdej dziedzinie życia nie powinna już zaskakiwać, ale w technologii żywności? Specjalne oprogramowanie TagFinder pomoże firmie Metabolomic Discoveries GmbH ulepszać produkty żywnościowe.

Dzięki AI i technologii rozpoznawania twarzy psy mogą robić zakupy on-line
13 czerwca 2019, 05:14Pet-Commerce to internetowy sklep brazylijskiej sieci Petz, w którym dzięki połączeniu technologii rozpoznawania twarzy oraz sztucznej inteligencji pies może kupić swoje ulubione produkty. Wystarczy ustawić kamerę internetową na pysk zwierzęcia. Gdy tylko AI wykryje produkt, który podczas przewijania strony wywołał u psa duże zainteresowanie, zostaje on automatycznie dodany do koszyka.

Mężczyźni wolą luksusowe torebki
10 maja 2007, 11:03Podczas kupowania toreb to mężczyźni, a nie kobiety wybierają luksusowe marki. Ważniejsza jest dla nich wszywka z określonym logo, a nie cena. Na modne produkty decyduje się 73% panów i "tylko" 50% pań. Płeć brzydka 3-krotnie częściej sięga po produkty sygnowane przez Chanel.

Ballmer upraszcza strukturę Microsoftu
10 lipca 2013, 10:09Media zdobyły nieco szczegółów na temat największej w dziejach Microsoftu reorganizacji firmy. Zmiany zostaną prawdopodobnie oficjalnie ogłoszone pod koniec bieżącego tygodnia. Głównym autorem zmian organizacyjnych koncernu jest Steve Ballmer, który konsultował je z wąską grupą współpracowników

Zobaczyć chemię widzenia
14 stycznia 2022, 06:01Biochemia widzenia to skomplikowany proces. Molekuły pozwalające oglądać otaczającą rzeczywistość przez długi czas pozostawały nieuchwytne dla naukowców. Zespół prowadzony przez prof. Macieja Wojtkowskiego z Międzynarodowego Centrum Badań Oka (ICTER) proces ten umożliwia dzięki innowacyjnemu dwufotonowemu skaningowemu oftalmoskopowi fluorescencyjnemu.

Interesująca zmiana preferencji
20 maja 2009, 15:03Wydaje się, że najnowsza kampania marketingowa Microsoftu "Laptop Hunters", której celem było przekonanie klientów, iż przepłacają kupując komputer Apple'a, przyniosła spodziewane efekty. Przynajmniej jeśli chodzi o spostrzeganie wartości obu marek.

By jeść mniej, pokarmy powinno się nazywać posiłkami, a nie przekąskami
31 października 2017, 06:22Kiedy produkty spożywcze reklamuje się jako przekąski, a nie posiłki, ludzie się przejadają.